Max, 15 veckor

Den stora grejen under veckan för Max är väl att han nu med lite hjälp av en lutande soffa börjat vända sig från rygg till mage. Han verkar tycka om att göra det eftersom han ideligen stånkar och försöker med detta när han ligger på fällen i soffan. Mycket prat har det varit i veckan och framförallt de stunder då han ligger själv i babygymmet eller ser på tv.

Vet inte om han är inne i nån fas igen men han är alla fall under veckan som gått ofta ganska ledsen på kvällarna. Då åker surläppen fram som vi äntligen tagit ett foto på den här veckan (se bild 1 här nedan) Han somnar oftast vid 22-tiden vid amningen men vi har börjat försöka lite att få honom vänja sig med spjälsängen och att inte alltid somna vid mammas bröst så får vi se hur det går framöver.

På dagarna är Max oftast en väldigt glad gosse och då krävs inte mer än ett glatt hej till honom för att man ska få njuta av världens härligaste leende! Vikt och längd vet vi inte just nu men vem behöver gå till gymmet när man kan bubba runt en snabbväxande kluns någon timme per dag :)

image90

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Han är så liten än och det händer så mycket i hans utveckling.. Att han somanr vid 22 beror nog på att det är han sdygnsrytm just nu och jag tror det är svårt att avvänja ett sånt litet barn vid en dygnsrytm.. flyt med bara. Han är supersöt..framför allt på bidlen med surläppen.. jag kom på mig att le fånigt när jag tittade på den:-) Fin helg till er!

2008-03-28 @ 08:52:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha surläppen var ju klockren! Han är söt oavsett minspel ;)

2008-03-28 @ 09:55:56
Postat av: Nina

Hihi...surläppen! :) Jag hade oxå en sån när jag var liten.....

Söööt gosse!

*hoppas ännu mer på att den i magen vill stanna*

H en bra helg alla ni...

2008-03-28 @ 10:53:51
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja surläppen kan nog se ännu värre ut så jag ska försöka få ett foto på det i framtiden men man känner sig lite elak när man fotor en tokledsen Max :) Fast han kanske tycker det är roligt själv att se i framtiden iof sig.

2008-03-29 @ 07:19:26
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Fru P

han är för jäkla söt - även när han är sur :-)

2008-03-29 @ 13:56:23
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0