Hemma igen

Efter en liten utflykt med jobbet till Kratte Masugn utanför Torsåker så är jag hemma igen. Det var två roliga jobbdagar där vi fick en del nyttigt gjort på dagtid och hade det trevligt. På Tisdagskvällen kastade vi lite dart, åt en god middag vid en mysig stuga innan vi avslutade kvällen på relaxavdelningen "white sand beach". Det var väl inte så fantastiskt där som vissa hade sagt innan men ändå helt ok. En skön känsla att sitta i 35 gradig värme på den konstgjorda stranden och njuta med en kall öl i handen. Vi badade i en vedeldad pool utomhus och bastade en hel del också. Sista timmen blev det karaokee och mycket skratt kan jag lova. Vi var ett gäng som satt uppe och surrade ett tag och sen sov jag rätt dåligt som jag ofta gör när jag är borta. Därmed var det en sliten trött Mattias igår och självklart spelade vinet och ölen en viss roll också :)

Skönt att komma hem till min kära familj och det kändes nästan som om Max växt bara på de två dagarna jag varit borta. Inte helt fel att komma hem och få ett leende från sonen som på bilden nedan :) På kvällen åkte vi och handlade lite, köpte McDonalds o var bara hemma hela kvällen. Jag lyssnade lite på Brynäsmatchen på webbradion och vad skönt med en bra start för dem i kvalserien. Imorgon är det ju det klassiska mötet Leksand-Brynäs och där kan man prata om viktig match!!!

Nu har jag precis slutat jobba eftersom vi bara jobbar halvdag idag. Otroligt skönt att vara ledig tills på Tisdag! Ett tag var vi lite sugna på att åka upp till stugan i Malung och Sälen nån dag i påsk men nu blir det inte så. Blir det sånt här solväder får man väl försöka vara lite utomhus alla fall även om vi inte är i fjällmiljö. Vi har inga speciella planer alls så det blir väl mest till att vara hemma och frossa i påskgodis och god mat. Glad påsk!!!

image77

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0