Släktforska

Jag har väl aldrig varit så intresserad av att släktforska men däremot har jag tänkt att morsan kanske skulle vara intresserad av det när hon blir pensionär och eftersom hon vill lära sig lite mer om Internet. På sajten Kindo.com kan man enkelt registrera sig för att skapa ett släktträd där man även kan bjuda in andra släktingar via e-mail som kan bidra med att fylla trädet med fakta, foton, släktingar mm.

Jag tycker den här sajten verkar väldigt bra och tycker det verkar roligt att fylla släktträdet. Jag har ju tyvärr väldigt liten släkt och har växt upp utan mormor, morfar, farfar och har numera ingen större kontakt med kusiner. Därför kunde det ju vara roligt att få lite mer koll på släkten man har och framförallt de äldre släktingarna som många av dem gick bort alltför tidigt.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Ibland får man veta saker om ens släkt man kanske kunde ha sluppit.. Min exsvåger släktforskade 10 generationer bakåt och fann att en av förfäderna hade blivit hängd för att han begått tidelag med en ko:-)

2008-06-12 @ 11:08:13
Postat av: Mattias

Ha ha,,,, det blev kon som fick föra släkten vidare sen då :)

2008-06-12 @ 13:12:43
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Martin på Kindo

Hej!



Vilken fin post du skrev om vår hemsida! Vi på Kindo-familjen blev superglada när vi såg det här. Kika gärna på fotoalbumfunktioen, avdelningen Kända Ansikten samt Efternamnssidorna.



Trevlig helg,

>Martin

2008-06-12 @ 13:53:21
URL: http://kindo.se
Postat av: pangis

Troligen.. och som du vet resulterade det ju i skillsmässa.. ;-)

2008-06-12 @ 17:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0