Partykvällen

I Lördags blev det full fart hos Wanke redan från samlingen på eftermiddagen vid 15-tiden. Det var inte direkt så att någon behövde tvinga i folk öl o sprit från Wankes välfyllda kylskåp trots att de flesta sa att det skulle börja lugnt eftersom det ju var fotboll o kvällen skulle bli lång, ha ha. Efter lite käk och surrande någon timme var det ju sen dags för Sverige-Spanien.

Sverige gjorde ju en enormt bra första halvlek men i andra blev det lite tyngre och är det nåt man kan kritisera Lars Lagerbäck så är det beslutet att byta in Rosenberg istället för att flytta upp Elmander och den här eviga väntan på att göra byten under matcher när spelarna är helt slutkörda och vi har en bra avbytarbänk. Varför??? Sen ska Lagerbäck förstås ha beröm för en massa också och efter den här matchen berömmer jag gärna Daniel Andersson för dennes insats. Att styra av värdelösa Greker är en sak men nu storspelade han mot Spanien och imponerade stundtals med boll också! Snöplig förlust men i slutändan skitsamma eftersom det räcker med oavgjort mot Ryssarna i vilket fall. Nog om det nu så återkommer jag senare i bloggen om EM-slutspelet!

Det var ju inte lätt att koncentrera sig under matchen med 12 gapande grabbar i soffan men jag såg alla fall 90% mer av matchen än vissa andra alla fall ha ha. Efter fotbollen blev det ju massa partande och sen skulle vi spela lite Nintendo Wii om vilka som skulle få skjuts in gratis eller behöva ta taxi. Djävlar vad roligt det var även om jag bara hann spela ca 5 minuter och självklart som den debutant jag var fick stryk mot Micke Size som tränat halva kvällen ;) Däremot vann jag tippningen på Sverige-Spanien efter en avgörande trekamp ute i trädgården mot Pelle J!

Vi åkte alla fall till Heartbreak och hann även med ett besök upp på Berggrenska Gården som är en mysig uteservering i Gävle. Inne på "Heartan" blev det som vanligt så att vi blev väldigt utspridda vilket jag tyckte var lite trist. Inte så mycket "kändisar" ute men några bekanta träffade man förstås.

Jag brukar aldrig vara en som blir trött  på krogen och vill ge upp tidigt men med tanke på vilket kaos det ibland blir med den sena nattbussen hem och att inga Redbullgroggar i världen fick mig piggare så kändes det skönt att hänga på "Fagge" o "Nana" hemåt S-viken med 01:15-bussen. Hur som helst en djävligt rolig kväll och framförallt då förfesten i Storvik. Stort tack till Wanke för en jätterolig fest och för den goda maten och spriten!




Kommentarer >>
Postat av: pangis

Vilka lirare:-)

2008-06-16 @ 20:58:23
Postat av: Linda

Inte dåligt laddat kylskåp :-O Verkar som ni fick de väldigt trevligt. Wii är kul, brukar mest sitta o glo på när alla andra kör men de är rätt givande det med - de som spelar kan se rätt roliga ut!

2008-06-16 @ 21:46:29
Postat av: Mattias

Ja vi skojade om att Wankes kylskåp skulle vart intressant om han fått vara med i tv-programmet "Här är ditt kylskåp" där en kändiskock får laga mat utav det som finns i kylen. Öl+Groggvirke och Mjölk är inte lätt att få ihop en trerätters av!

2008-06-17 @ 07:29:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Mumma kylskåp! :)



Wii e de roligaste ever...barnen fick ett Wii i julklapp, my god. Jag rasade några kilo i vikt efter julen...vi spela som tokar! Vi spela så handkontollen pajja, nu ska vi skicka den på lagning. Saknar Wii...

2008-06-17 @ 10:22:09
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Jonte

Det var en riktig delikatess med...Trots att man var väldigt liten så kommer man ihåg mästerskapen rätt väl då man var barn i soffan...

2008-06-17 @ 11:25:20
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Roffe

En riktig kul fest blev det...men det visste man på förhand. Ett sånt härligt gäng, öl, sprit, fotboll, skvaller och mycket mera gör så att det inte kan misslyckas.



Tack för festen, Wanke.

2008-06-17 @ 20:49:17
Postat av: wanke

Tack alla som var med å som vanligt så har vi jävligt fantastiskt kul :)

Känns som det här gänget kommer hålla ihop till ålderdomshemmet "minst" ! Å tack för presenterna,tror alla såg att jag min vana trogen skäms som en hund när jag får presenter :D har aldrig förstått varför,men så e det :D

Å hoppas att ingen behövde å ka hungrig å törstig från festen ;)

Tack alla !! // Wanker

2008-06-17 @ 22:19:18
Postat av: Lina

Det är sånt här jag gillar, lite "vimmelbilder" hemifrån haha. Mer sånt tack! Men jag antar att snack om fotboll och barnvagnar är sånt man får stå ut med... ;)

2008-06-18 @ 15:37:29
Postat av: Mattias

Lina/

Ja hade jag haft bloggen för 7-10 år sen hade du nog fått vimmelbilder så du tigit :)

2008-06-19 @ 12:33:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0