Märkliga känslor

Detta Fotbolls-EM framkallar minst sagt märkliga känslor. Först sitter jag och bara älskar att se Ryssland spela fotboll och nu har man nyss suttit och blåhållt sina tummar för Turkiet av alla lag??? Turkarna gjorde en fantastisk match ikväll och då måste man ju också betänka att de saknade ca 7-8 av sina startspelare!!!! Turkarna hade haft ett djävla flyt i de tidigare matcherna men i denna match hade de lite otur och kunde mycket väl ha slagit ut Tyskland.

En överraskande rolig fotbollsmatch och ännu ett lag som spelade enligt tesen anfall är bästa försvar! Vilka ytterbackar de andra landslagen i EM har!!! Där handlar det inte bara om att "gå med" i anfallen 2-3 gånger per match som Herr Lagerbäck förordar utan de löper som skållade råttor på sin kant. Fast sen ska man ju förstås inte jämföra Micke Nilsson med världsklasspelare som Philip Lahm m.fl. vilket vore lite orättvisst. Jag tycker ändå Lagerbäck har mycket att lära av de andra lagens coacher och Turkiet var ett bra bevis på vilken energi det finns bland bänkspelarna i en sån här stor turnering bara de får chansen!

Imorgon ser vi ju verkligen fram emot Spanien-Ryssland som ju kan bli något alldeles extra. Spanien med sitt bollsäkra passningsspel ska ju passa Ryssland illa men det trodde man ju mot Holland också. Ser fram emot denna matchen oerhört och måste ännu en gång säga att detta EM varit väldigt positivt på många sätt. Inte alls lika mycket filmningar som tidigare och oftast en offensiv trevlig fotboll att titta på.

Kommentarer >>
Postat av: Leyla Johansson

Min man va helt säker på att Tyskland skulle köra över Turkiet och det vågar han säga när han är gift med en turkiska :-)

Turkiet imponerade och jag älskar Fatih Terim (tränaren) oavsett, nu hoppas jag på brons.



Längtar efter VM 2010



Sverige och Turkiet tar sig vidare

2008-06-26 @ 10:53:32
Postat av: Modesty Mia

Hej Mattias! Jag svarar här istället. Trevlig blogg du har förresten, här finns det ju en massa att läsa! Själv känns det ibland som att det blir mest bilder för min del, även om jag skriver en del också...=)

Apropå headern. Jag har helt enkelt gjort så att jag letat upp en bild på en filmremsa på nätet (sök typ på "moviestrip") och sen jobbat med den i Photoshop. Lagt in egna bilder, "klippt och klistrat". Enklare om man förstorar bilden och sedan minskar till den storlek man vill ha. Lycka till!:)

2008-06-26 @ 16:04:03
URL: http://modestymia.blogg.se/
Postat av: Frippo

Ja, man håller på konstiga lag detta VM... Fast nu hoppas jag på Spanien. Eller... ?

2008-06-26 @ 20:41:07
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0