In med bollen i mål

Som jag faktiskt hade tippat så vann Holland trots sitt så kallade B-lag och även Italien! Skönt att Rumänien inte lyckades gneta sig vidare och Italien-Spanien i en kvartsfinal låter väl mumma!! Om bara Luca Toni får fart på sitt målskytte kan Italien gå hela vägen men först ska de slå Spanien vilket känns svårt nog. Att Frankrike skulle floppa hade jag på känn inför turneringen men igår hade de ju lite missflyt också. Först Riberys skada och sen den där idiotregeln som innebär straff och utvisning så att laget blir bestraffat x 3!!! Den regeln har överlevt alltför många år enligt mig!

Pulitzerpriset till Expressens "Journalist"

Ikväll är det dags för Sverige-Ryssland!!! Lite farligt nog så verkar de flesta vara inställda på att Sverige kommer klara det här ganska lätt men det är inte jag. Mycket beror ju självklart på hur länge Zlatan kan medverka i matchen. Här nedan är den startelva som jag skulle vilja se från start ikväll men jag gissar att Lagerbäck kör med samma som senast!

A Isaksson
F Stoor, O Mellberg, P Hansson, M Nilsson
S Larsson, D Andersson, A Svensson, F Ljungberg
J Elmander, Z Ibrahimovic


Kommentarer >>
Postat av: Mia

Men.... Var är Henke i din uppställning???? Han har ju var KUNG!!

2008-06-18 @ 08:38:24
Postat av: Mattias

Nja, så trött som Henke Larsson varit i andra halvlek i de här två första matcherna tycker jag gott Elmander kan få chansen. Dessutom tycker jag inte Henke varit kung och han är bra att kunna byta in när Zlatans knä inte längre håller.

2008-06-18 @ 10:54:32
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan

Nja, håller med Mia där. Henke o Zlatan kombinerar varandra så bra så de får gärna avgöra matchen ihop. Sen kan vi vila Zlatan efter 60 min typ och ge Albäck speltid för att avlasta.

2008-06-18 @ 11:40:21
Postat av: Johan

By the way, hur går det i EM-TIPSET?

2008-06-18 @ 13:52:19
Postat av: Nina

Jag tror att Henke bara behöver lite mer dextrosol innan match :) sen är han fit for fight! Synd att han vart så trött.... men fan, karln är väl 37 eller nåt?



Hoppas verkligen Zlatan håller hela matchen... annars är vi nog rätt illa ute, i alla fall när det gäller o näta. Är rädd att det blir en trist "försvara" sig match annars.



HEJJA SVEEEEEEERIGE....PASSA PASSA ZLAAATAN

2008-06-18 @ 14:59:26
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Huvudsaken är ändå att Rosenberg icke får en minuts speltid och att Lagerbäck inte sitter handlingsförlamad om det behövs göras byten!!!



Johan/

EM-tipset just nu inför kvällen:



1. Persson 17 poäng

2. Mattias och Frippo 16 poäng

4. Johan B 15 poäng

5. Ubbe Ö 13 poäng

6. Perra och Wanke med 12 poäng!!!

2008-06-18 @ 15:33:00
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mattias

Nu blev det samma startelva som sist och det är helt ok för mig bara Lagerbäck inte låter de slitna spelarna springa sig svimfärdiga innan han törs göra byten. Kom igen Zlatan!!!

2008-06-18 @ 15:36:46
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

Host, Frippo tvåa som inte tippat allt...



Håller med om regeln straff / utvisning / avstängning. Den är förjävla kass.



Gick inget vidare det här. Riktigt dåligt eller va det ryssarna som va bra... Kombination förmodligen.

2008-06-18 @ 22:35:09
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0