Holland imponerar

Italien-Rumänien 1-1
Jag tycker Italien har haft lite otur och igår blev de ju berövade ett mål som felaktigt blåstes av för offside. Sen fick de ju i och för sig en straff emot sig som Buffon något turligt räddade. Visst kan man blåsa straff där men problemet är ju att det ständigt är brottning i straffområdet och helt plötsligt bestämmer sig en domare för att blåsa en sån där gång. Det där är ett stort problem för fotbollen att försöka lösa inför framtiden! Nu är Italien beroende av Holland hjälp men får de den hjälpen så tror jag de vinner mot Frankrike och ändå kommer vara en kandidat till slutsegern även om de förstås inte är favoriter i nuläget!

Holland-Frankrike 4-1
Snacka om att Holländarna imponerar makalöst i detta EM. Vilket spel de visar upp och snacka om resurser när de efter ca 50 minuters spel byter in Van Persie och Robben!!! Det kommer för övrigt aldrig att hända att vår Lars Lagerbäck i en tävlingsmatch gör två byten före 60:e minuten och framförallt inte två offensiva byten vid ledning! I Holland imponerar också de rutinerade spelarna som Van Bronkhorst och Van Nistelroy som båda spelar en grym fotboll just nu. Holland har förstår imponerat mest av alla lagen hittills men det är många som ser ut som tänkbara vinnarkandidater just nu lär jag säga. Portugal, Spanien och Holland känns som de hetaste och är ju tre lag som spelar en väldigt fin underhållande fotboll. Sen kan man aldrig räkna bort Tyskland och Italien heller, liksom Kroatien som kan slå alla lag. Det enda jag är säker på är att Grekland inte kommer vinna EM igen! O inte Sverige heller för övrigt!

Om TV4
Vad trist när man får se underbara fotbollsmatcher och längtar efter att höra Jens Fjällström hylla Holland i studion men det hinns liksom inte med på grund av TV4 som sänder SJUKT mycket reklam detta EM. Jag har klockat eftersom jag alltid spelar in och ser lite i efterhand och 1 timmes försnack kikar jag igenom på ca 12 minuter och i pausen sänder TV4 13 minuters reklam och 2 minuters analys! Bedrövligt var ordet sa Bull!!!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0