Härlig seger

Hade Sverige spelat oavgjort igår hade det kännts som en förlust mot detta häpnadsväckande usla Grekland som redan efter 35 minuter började gneta för att spela 0-0??? Nu blev det till slut en ganska stabil seger där Sverige defensivt gjorde en väldigt bra insats. Härligt!!!

Jag vet att min vän Bodare och en hel del andra på de forum jag hänger nu gärna vill skriva att där ser ni hur rätt Lagerbäck gjorde!!! Jag ger honom gärna cred för hur taktiken fungerade i spelet utan boll och jag tycker helt klart Daniel Andersson och Anders Svensson gjorde en bra match UTAN boll. Med boll däremot var spelet sådär stundtals och jag svor rätt mycket över Lagerbäcks självklara väntan med att göra byten tills Zlatan räddade honom/oss!

Nu är det inte mycket att bråka om men INGEN kan få mig att tro att Kim Källström är så usel så att om han spelat istället för Daniel så hade det bedrövliga Grekland med sitt sköldpaddetempo plötsligt skapat massor framåt! Däremot hade Sverige förmodligen skapat lite mer framåt då det fanns stora ytor framför deras straffområde där Daniel Andersson under hela matchen sjukt nog hade den offensivare rollen av våra två mittfältare. Hur som helst så förutom några tappade bollar gjorde Daniel A en klart godkänd match och kul för honom att få lite uppskattning för en gångs skull.

Henke och Zlatan på topp kändes lite 2006-aktiga fram tills det underbara målet. Stort beröm till Henke för allt slit men i själva spelet kan han klart bättre! Vad synd om Chippen måste jag också få säga men tur att vi har Sebastian Larsson som blir en bra ersättare om nu Lagerbäck inte får för sig att välja Alexandersson där. Seb Larsson kan vässa våra fasta situationer lite vilket minst sagt kan behövas mot Spanien brrr. Förresten måste jag berömma Micke Nilsson på vänsterbacken också medan jag däremot nog hellre ser Fredrik Stoor möta Silva på kanten på Lördag än Alex.

Om vår Zlatan känner det minsta i knäet tycker jag det kan vara ett bra läge att vila honom från start mot Spanien. Istället kan ju Henke/Elmander starta matchen och löpa som fan för att hjälpa vårt mittfält som kommer bli utrullat av Spanien. Om Linderoth känner sig ännu mer fit så kan jag gärna tänka mig honom och Svensson från start centralt. Det känns alla fall otroligt skönt att se Spanienmatchen nu då man vet att Sverige vid förlust har allt i egna händer mot Ryssland i den sista gruppspelsmatchen.

Lyssna på Lasse Granqvist och Ralf Edström när de refererar båda målen


Kommentarer >>
Postat av: Pumba

Tror på Stoor som Hb och Alexendersson som Hmitt nästa match! Inte vad jag önskar men Lagerbäck tänker ju alltid att offensiv måste balanseras med defensiv. som du sa så är det läge att låta Zlatan vila eller börja på bänken. Det är i ryss matchen han måste vara het. Frågan är om han ändrar centralt? min gissning -NEJ

2008-06-11 @ 09:06:03
Postat av: Mattias

Ja jag tänkte också på det men då kommer jag Lagerbäck-gnälla igen då Seb Larsson ju numera är en ung Alexandersson fast bättre! Vi får se men stor risk att du får rätt...



Vem som än får spela centralt får de ett helvete mot Spanien!



Från ESPN:

I övrigt bra sammanfattning av matchen från ESPNs live-kommentator:



92 min. That is that, and thank goodness Sweden ensured football was the winner tonight. Having a tactical game plan is one thing, sitting in your own half wasting time after only half an hour is criminal. Greece should be ashamed of themselves. There's no place for such explicit negativity in this celebration of football. Well done Sweden, good riddance Greece. See you next time...

______

2008-06-11 @ 09:50:09
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Sky Sports

Five minutes later the result was put beyond doubt when centre-half Hansson scored the scrappiest goal of the tournament so far, and arguably of all time"

2008-06-11 @ 10:54:51
Postat av: Fru P

Du kan du! Du borde vara med i tv o rita på den där skärmen ;-)



Jag kollade såklart (inte bara på benen) och är så sjukt stolt över våra killar. Blir sådär härligt patriotisk!!



Chippen = en av mina favoriter o det berorpå att han är en fighter o inteligger o låtsasgrinar när han ramlar. Kullerbyttor o upp igen. Det är hans grej. Inget fjams.



2008-06-11 @ 11:38:49
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Johan B

Idag jobbar man med ett stort leende på läpparna. Fan va skönt! Dessutom satte jag SPA-RYS 4-1 på ditt tips, inte illa...



Nu kan det vara värt att vila Zlatan mot Spanien och köra hårt mot ryssarna. Blir det en bonuspoäng mot Spanien får vi vara riktigt nöjda.

2008-06-11 @ 13:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0