Sommartoppen

Det viktigaste på sommaren är ju förstås vädret men det finns ju viss mat o dryck som är överlägset på sommaren!

1. Jordgubbar
2. Öl
3. Piggelin
4. Grillat kött
5. Vitt vin


Kommentarer >>
Postat av: El Pumba

Har ju efter nagra resor hit till Spanien börjat alska Cava! Spanskt mouserande vin. Har hittat en cava som heter: Molí de Foc "semi seco" som kostar hela 2,75€ ca 25 kr. Och en riktigt kall sadan sjunger verkligen: sommartider hej hej, sommartider!

Naturligtvis finns den da inte i sverige och min vinimporterande kompis i fotbollslaget rynkade bara pa nasan nar man beratta hur billigt o gott det har vinet var :(

2008-07-10 @ 18:05:18
Postat av: Linda

Åh, en till som gillar piggelin!Försöker alltid ha sån glass i frysen om sommaren. Gott gott :)

2008-07-10 @ 18:46:42
Postat av: Frippo

Åh, hittar en skillnad på oss... Äntligen... Jag har som överlägsen etta öl...

Jordgubbar kommer efter köttet och vitt vin platsar inte på min... I övrigt verkar vi vara brother with another mother... =)

2008-07-11 @ 14:29:49
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hmm ja Öl kan nog tänkas vara min etta också och istället för vin kan jag tänka mig Hallon, krusbär och sånt... Fast sitter jag på Långholmsbadet eller vad fan som helst i solen så dricker jag hellre tetrapack vin än äter bär :)

2008-07-11 @ 21:42:41
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0