Sommarfesten

Vid 17-tiden cyklade jag och Tina hemifrån till Anders o Elisabeth där några i gänget samlades för en lite fördrink innan vi sen vid kl 18 begav oss hem till Perra och Karin. En lite märklig känsla för mig och Tina att cykla iväg till partaj och lämna Max hemma med mormor men han var ju i trygga händer. Hos Perra och Karin blev det välkomstdrink och lite mingel och även om de inte ville att detta skulle vara födelsedagsfest så uppvaktade vi 35-åringarna med lite presenter förstås. Det var väl ca 25-30 personer där och endast 4-5 personer som jag inte kände sen tidigare.

Efter lite mingel och precis när det var dags för mat så ringde Tinas mamma och berättade att Max var väldigt ledsen och inte alls kunde komma till ro. Vi hade väl anat att första kvällen borta kunde bli så här så det var väl ingen katastrof men trist ändå förstås och speciellt för Tina som cyklade hem och fick avbryta sin partaj-comeback. Kändes lite trist att Tina inte var med på festen då det ju var väldigt många av mina bekanta där som hon kunde lärt känna lite bättre men men. När mamma Tina kom hem blev ju Max nöjd och glad o kunde somna skönt och det var ju huvudsaken. Hon får gå ut och parta lite med några kompisar framöver så får jag sköta hemmet och Max då istället.

Efter en massa god mat så var det sen dags för lite lekar. Det var mycket bollekar helt i min smak även om jag prestationsmässigt har för mig att jag var bedrövlig. Vi skulle även slå i en spik i nån stafett och jag lär inte bli programledare för Äntligen Hemma nästa år heller! Vi körde även lite kubb, pingis mm. och det var jättetrevligt. Resten av kvällen/natten blev det ju party helt enkelt då. En djävla massa folk sjöng Singstar medan jag och många andra tillbringade många timmar på "dansgolvet" altanen. Jag brukar sällan lämna fester bland de första men så blev det denna gång och ändå var kl 03:30 när jag cyklade hemåt.

Det var en suverän fest som våra härliga vänner Perra och Karin hade anordnat. Väldigt roligt att träffa många gamla kompisar som man sällan umgås med numera utan mest träffar i samband med stora fester mm. Det var naturligtvis trist att Tina fick avbryta men när Max ville kliva upp imorse kändes det ju alla fall skönt att man som bakfull småbarnspappa kunde unna sig lyxen att sova vidare.


Klicka för att se större

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Nä, fan då. Typiskt för henne! Men bra att du stannade. Vet många som sympatiammar i dessa situationer. Du kunde gott unna dig att parta loss lite!

2008-07-14 @ 20:54:29
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0