Semesterplaner

8 Juli redan och sommaren rasar som vanligt förbi i en hisnande fart *suck* Den här sommaren blir ju lite speciell för oss och även om vi funderat mycket på en utlandsresa nu eller i höst så blir det nog inget av med det. Många av kompisarna är eller har precis varit utomlands och de valde verkligen en bra sommar att resa iväg på eftersom det ju inte direkt varit kanonväder.

Tina, jag och Max tänker nog mest vara hemma men ska precis som föregående somrar ta en tur till Stockholm så småningom. Det blir nog näst nästa vecka gissar jag men vi avvaktar och kollar lite väder mm. Jag har ju många kompisar där nere som vi brukar kunna bo hos men denna sommar har vi tänkt boka in oss på hotell 2-3 nätter. Jag skulle gärna bo på Söder och på Clarion Hotell är det hyfsat pris om man har Coop-kort så det kan ju vara ett bra alternativ för oss. Det hotellet har ju ett bra läge för sköna promenader till den sköna parken Tantolunden eller upp till Medborgarplatsen, Långholmen, Gamla Stan mm. Förhoppningsvis hinner vi med lite shopping, hänga på sköna uteserveringar och kanske träffa några kompisar där nere i Sth även om de flesta av mina sth-kompisar brukar vara bortresta från staden på semestern.



Förutom att vi väl ska greja lite här hemma med radhuset i sommar, vad vi nu väljer att ge oss på så vill jag ju väldigt gärna hinna med att spela lite tennis, golf och beachvolley på semestern. Att få någon kompis med mig på tidig morgon-golfrunda i Högbo verkar svårt men jag ska försöka få till en Niohåls golfrunda nån eftermiddag/kväll i veckan. Det vore djäkligt roligt att se hur mycket man tappat inom golfen och dessutom få träffa o surra med lite kompisar.

Apropå kompisar så funderar jag ibland om flera av mina bästa kompisar har gått i ide den här sommaren??? Jag kan säkert bättra mig på att höra av mig till vissa jag också men det känns trist när en del av polarna så sällan hör av sig numera! Hur svårt kan det va att ta sig tid/ork till att ringa, skicka sms, slå på sitt MSN eller bara göra en kommentar i bloggen för de som nu läser den?

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Vem vet, vi kanske hockeytacklar varandra ute på Djurgården eller nåt... =)



Jag har flera kompisar jag haft sjukt mycket kontakt med tidigare men när vi kommit in i "vuxenlivet" blir det mer och mer sällan. Det kan vara familjen, jobbet etc. Men när vi hörs och ses är det som om tiden stått stilla. Det är polare för mig. Som finns där trots att man varit borta eller att dom låter en vara borta under perioder.



Så i ditt fall kommer du märka vilka som verkligen är dina bästa vänner. Dom som inte ger dig något tillbaka, varför "ödsla" energi på dom?

2008-07-08 @ 10:00:40
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Frippo

Det jag skulle skrivit också är att jag hade en kompis som räknades till dom närmaste men det vart aldrig OK efter vårt "uppehåll". Nu hörs vi sällan istället för nästintill dagligen. Vi lirade golf helgen då det va Nationaldagen, innan dess va det över ett år sedan vå sågs. Så honom lägger jag inte så mycket energi på utan lägger den på dom som vill ha och faktiskt förtjänar den...

2008-07-08 @ 10:20:14
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ha ha ja kanske det! :)



Ja ibland kan det låta värre när man skriver än vad man menar också. Det är inte alls så farligt utan handlar ju om att jag helt enkelt saknar att umgås o prata med en del. Med vissa är det ju så att trots att man inte hörs så känns det som igår när man väl träffas precis som du skriver. Dom 2-3 detta gäller mest läser inte bloggen heller så jag får påpeka detta live istället för dem :)



Nu ska jag ringa någon kompis o försöka få till en golfrunda senare i veckan och se om Slizen lever!



2008-07-08 @ 10:30:02
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan

Vill du träffa mig kan du stryka golf på listan.. ;-)

2008-07-08 @ 12:38:57
Postat av: Mattias

Vill jag träffa dig så anordnar jag 100 meter löpning till Granliden ;) Ringer idag eller imorgon jag för att kolla lite mer när ni åkte iväg eller var hemma nu igen. Vore kul att ses när vi kommer ner förstås!

2008-07-08 @ 14:31:42
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mattias

För övrigt så har jag idag plötsligt både träffat och pratat med massor av kompisar :)

2008-07-08 @ 19:36:20
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pangis i skåne

Det är ju så med vänner att dom skiftar lite genom de olika faser i livet man befinner sig i.. Men de bästa vännerna finns alltid där!!!

2008-07-08 @ 21:16:53
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Urban

Yo!

Snackade lite med Nisse nyss om att lira en dubbel nån dag. Känns som att vi borde klara av det rent fysiskt iaf;) Vi har ju semester så det borde ju funka. Hade du nyckel?

2008-07-09 @ 10:43:29
URL: http://forwhomorforwhat.blogspot.com
Postat av: Mattias

Pangis/

Jo så är det ju förstås...



Ubbe/

Hello grabben!!! Jodå jag har nyckel och kör gärna en dubbel någon dag. Bara att höra av er vet du!!! Ni får ju gärna komma och spela lite Sportbuzz någon dag också så du får se hur vi bor o säga hej åt Maxen!

2008-07-09 @ 16:24:02
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0