Nya rutiner

En typisk bakfylle-Söndag för mig idag med Kebab, godis och lite soffliggande. Fast jämfört med tidigare i livet blir ju bakisdagarna lite annorlunda nu när man har en liten parvel här hemma som inte tar nån som helst hänsyn till om pappa är lite sliten! Dessutom lyckades han ge mig två blöjbyten där jag trodde en dinosaurie lånat hans blöja med tanke på "lasset" som var där i HUA!!! Precis vad en kräsen pappa vill ha lite lätt illamåendes men rätt åt mig eller hur? :)

På eftermiddagen så kom "Nana", Maria och Theo förbi och Max skippade sin eftermiddagslur för att istället kika lite på Theo och på när vi vuxna körde några omgångar av Buzz. Sen ikväll bestämde vi oss för att prova låta Max bara ta två sömntillfällen på dagarna framöver och kanske lyckas göra kvällsläggningen ytterliggare lite tidigare mellan 19-20.

Jag gav Max välling vid 19-tiden och efter lite gråt och bökande somnade han till slut vid kl 20. Tyvärr så vaknar han fortfarande extremt mycket och nu när klockan är 23:30 har vi redan varit in till honom 5 ggr för att stoppa i nappen och böka lite innan han sen somnar om en stund. Nu ska jag gå och lägga mig och håller tummarna för att han tar ett sovskift på några timmar nu då men Ich Betwievlich! Sen hoppas vi förstås att det här med att han bara ska prova sova två gånger på dagarna framöver kommer ge en Max bättre nattsömn framöver även om första kvällen inte blev någon stor succe.

En annan ny sak nu framöver blir ju att Tina från och med denna helgen slutar att amma Max. Så istället för "tutte" så får vi tassa upp och ge honom lite mjölkersättning på flaska en gång på natten och även en gång på dagen nu i början. Skönt för Tina att vara klar med amningen även om jag vet at hon kommer sakna de mysiga stunderna lite grann.


Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Åhhhh va härligt... Råka värma för länge när det bränner till på handleden 03.08 och spola kallt vatten med en hungrig unge skrikandes och två ögonlock som väger 297 kg... Grattis... =)



HAHA, dinosaurie lånat... bakis också... ja jävlar. Man undrar hur man kunde gnälla tidigare när man va bakis och man kunde ligga och jäsa framför F1 och en sunkig rulle.

2008-07-14 @ 20:50:01
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja största problemet förr när man var bakis var ju hur man skulle få hem pizzan, hinna läsa söndagstidningarna och se en hel säsong av 24.....nya tider :)

2008-07-15 @ 06:26:12
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0