Härlig sommarfredag

Härligt sommarväder och på förmiddagen åkte vi först till banken för att låna lite pengar till rust. Vi ska bland annat göra nytt badrum uppe och ju någon gång måla om huset med mera. Lite drygt att topplånet blir såpass stort nu men vi klarar ju av månadskostnaden och skönt att känna att vi alla fall har lite pengar nu till badrummet o annat. Efter bankbesöket åkte vi till Gävle för att hämta nya barnvagnen hos Babyproffsen. Sen skyndade vi oss hem för att kunna hinna njuta av lite sol.


Max i nya barnvagnen

Mellan kl 13-15 satt vi mestadels ute på vår bakgård i solen medan Max lekte på en filt i skuggan. Att bara få sitta i lugn och ro en timme i solen med min Lundellbok är ju numera väldigt uppskattat. Vad skönt det är när Max kan sitta och leka lite själv bredvid oss och trots hans jobbiga nätter så är han ju väldigt glad och lugn på dagarna måste jag säga. De nya tänderna verkar alla fall inte besvära honom då lika mycket som på natten.



Vid 15-tiden gjorde vi oss klar för att åka ut till Jonny o Lenas sommarstuga vid Storsjön. Vi skulle dit för att grilla och sen behövde Jonny hjälp med att lägga i en brygga som vägde ca 300 kg!!! Klart som fan att Jonny ringer mig då som dels har träningsverk så att jag röra mig och dels inte direkt utstrålar Hulken heller men men klart man ställer upp för en kompis. Som tur var hade Lenas brorsa Lars fixat dit två polare som tävlar i styrkelyft och de fick minst sagt dra ett tungt lass. På en av bilderna när vi skulle välta över bryggan trodde jag min sista stund var kommen då en kille var bakom bryggan så vi inte kunde knuffa över den men samtidigt var bryggan på väg att mosa mig då jag inte orkade hålla emot när jag väldigt orättvisst plötsligt fick ta det tunga hörnet :)  I panik fick vi skrika åt tyngdlyftarn att slänga sig undan och så framkallade jag såna där krafter som folk kan få vid olyckor då de lyfter bilar o annat för att kunna rädda någon. Alla klarade sig helskinnad och bryggan kom på plats alla fall men jag är glad att ingen förlorade några tår eller nåt.

Med Lars och "biffarna" fixade med bryggan så skulle jag och Jonny skruva ihop en Rusta-grill. Jag är tyvärr totalt oduglig på sånt där men det gick vägen efter lite värdefull hjälp från Tina som är duktig på att klura ut sånt.



Jonny och Lena köpte ju sommarstugan ifjol och även om den kostade ruskigt mycket pengar så är de ju på väg att verkligen få till ett paradis där ute med relaxavdelning, egen strand mm. De har ju sin lilla tjej Ebba som är lite över 1 år gammal och hon var väldigt nyfiken på Max denna kväll. Roligt att se hur de tittar och försöker kommunicera. Bara Max blir lite större kommer de ju kunna leka massor förstås. Som tack för hjälpen med bryggan bjöds vi på grillat och dessutom "tvingade" Jonny i mig några öl där ute i "idyllen". Det var en härlig sommarkväll som vi avslutade vid 21-tiden för att åka hem och lägga en trött Max.

.

Man hinner blogga en del när man inte kan sova om nätterna men nu får jag se hur det blir framöver. Man kan ju t ex göra något nyttigare som att sticka ut på en löptur istället för att blogga när man väl får lite tid över.

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Vad bra att din Tina hjälpte dig med grillen och så kunde du ta åt dig äran efteråt;-) Skojade bara! Min dröm numera är en stuga, men de har blivit så j-gt dyra här.. dyrare än vad jag har i lån på mitt hus.



Fin helg ...ehhh.. du har ju helg i ett par månader nu:-) Tack för kommnetaren i min blogg!

2008-07-05 @ 09:49:04
URL: http://www.pangbruden.blogspot,.com
Postat av: Linda

Åh va mysigt det ser ut hos dom då! Vilken liten idyll det kommer bli där :)



Massa starka karlar behövdes nog, såg tungt ut! Tur ingen skadade sig iallafall.



Jag har en massa troll i halsen fortfarande och hostar mig galen dag som natt. Är dock mycket bättre än förut, men tror du inte J åker på samma sak nu då? :S

2008-07-05 @ 10:54:34
Postat av: Frippo

Nä, klart du ska blogga i tid och otid!

2008-07-05 @ 19:58:43
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Fru P

Gu vikket mysigt ställe!!!!!

2008-07-06 @ 19:01:51
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Nina

Jättemysigt ställe verkligen!! AVIS!!! :-)

Vill oxå ha sommarstuga....

2008-07-07 @ 10:27:22
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0