Sportkväll

Brynäs-HV71
Vi köpte hem lite kinamat och bänkade oss framför tv:n ikväll när Brynäsmatchen visades på Canal +. Det såg riktigt skapligt ut första halvan av matchen förutom i flera PowerPlay där Brynäs inte spelade bra. Tyvärr räckte det inte till mot ett starkt HV71 som inte ens behöver gå för fullt för att vinna sina matcher. Den stora snackisen nu blir ju förstås att den unge Brynästränaren Olov Östblom vågade peta lagkapten Tommy Sjödin. Calle Johansson på Canal + verkade inte alls gilla detta och hade en del synpunkter där jag inte alls höll med honom. Själv tycker jag Sjödda varit ruskigt blek de matcher jag sett och om nu tränarna som verkligen borde ha koll anser att han varit så dålig så att man tar det modiga beslutet att bänka honom ser jag inget fel med det. Sen kanske det bara handlar om en-två matcher innan han är tillbaka men inom ishockeyn blir det ju alltid krigsrubriker om en spelare vilar en match vet vi ju sen tidigare. För övrigt får han gärna bänka den otroligt anonyme Lars Erik Spets också och låta friskusen Emil Sandin få mer speltid tycker jag!

Sverige-Tyskland (Handboll)
Japp, Fredde jag hade spelat in matchen och kikade på den direkt efter Brynäsmatchen! Fan vad spännande det var och handboll har ju på nåt sätt blivit en riktigt höjdare som tv-sport efter alla höjdpunkter med Bengan-boys. Nu är det ett yngre gäng som spelar och de gjorde ju en bra turnering men förlorade snöpligt mot Tyskland. Jag måste säga att jag har lite svårt med vissa inslag i handbollen som att det är rena lotto om det blir utvisningen eller ej och att massor av spelare är nere med foten när de skjuter mål mm. Tyvärr har det smygit in sig lite filmningar även i handbollen men det är fortfarande en väldigt skillnad mot för fotbollen tack och lov. De är riktiga tuffingar handbollslirarna för oj oj vad ont de måste ha efter varje match. Till sist kan jag bara säga att man känner sig extra gammal när man sitter och kikar på Per Carléns grabb i landslaget :)

Kommentarer >>
Postat av: Persson

otroligt spännande i handbolen och dom gör det kanon förutom straffarna ..redan igår började jag skrika att jan "har ingen utstrålning" Lennartsson skulle få ta dom, om man sätte varenda friläge lär man väl kunna göra mål på en straff ...där rök semin

Lars -Erik Spets är jag så trött på så ...ojojoj
självklart ska sandin spela där tycker jag också

2008-01-24 @ 23:40:59
Postat av: Mattias

Ja det är för djäkla irriterande med alla frilägesmissar av Källman och kompani +straffmissarna då också!

När det gäller Lars-Erik Spets så fick han ju även speltid i Powerplay vilket jag tycker är oerhört märkligt!!!

Dom resonerar väl som alla innebandytränare jag haft att det ska vara en stryktålig buffel framför mål
medan jag tycker det också är väldigt viktigt att den spelaren har spelsinne och målsinne. Det har inte Sundqvist och Spets enligt mig!

2008-01-25 @ 07:48:37
Postat av: roffe

Ja riktigt spännade och se dom nya grabbarna ta sig an världseliten och göra det så jävla bra...bara en hårssmån från att ta sig till semi. Liksom dig Olsson så håller jag med att det är ett lotteri om det blir utvisning osv, ibland blir man inte klok på denna sport.

Saknaden av Stefan Löfgren var stor..synd att dom inte tog med honom..han har varit med ett tag och har kunnat varit den som VÅGAT tagit lite avslut i slutet av matcherna...och även varit en säker straffskytt...känns som så iaf.

2008-01-25 @ 11:31:06
URL: http://dtmaerd.blogspot.com
Postat av: Johan

..håller med er om allt. Men sen undrar jag också varför man i en två-målsledning och bra spel, byter ut de tre bästa och kör med Carle´n grabben och några andra dussinlirare som inte gjorde ett rätt. Vips så låg vi under med två mål istället och mtcen var körd. Fattar inte att ingen av kommentatorerna eller blaskorna funderar över det. Förstår ju att vissa måste vila ibland, men den där coachingen med kvarten kvar var det sämsta jag sett sen Olle Nordin VM-90..

2008-01-26 @ 08:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0