Max, 6 veckor

Igår fyllde Max 6 veckor och jag tänkte försöka skriva lite varje vecka om hur han har varit och är just i detta skede av livet. Inte så jätteintressant för en del av mina kompisar kanske men roligt för mig att kunna kika tillbaka senare och se vad som hände de olika veckorna.

Den här veckan har Max varit ganska harmonisk och sovit bra de flesta nätterna utom natten till idag då det var hopplöst *gääääsp*. Han är piggast på kvällarna och vill gärna bli buren och bubbad på under den perioden på dygnet. Precis som tidigare brukar vi göra så att mamma Tina ammar honom och sen går upp och lägger sig lite före far och son. Tyvärr blir det inte alltid så lång stund eftersom Max ibland på kvällstid blir hungrig väldigt fort igen.

I veckan som har gått så märks det att Max fixerar blicken mycket oftare vid olika saker och lyssnar mer på olika ljud än tidigare. Sen har det även kommit mer och mer leenden från honom. Till pappas förtvivlan kommer de oftast under dagtid när jag är på jobbet. Dessutom har jag inte de två trumfkorten att komma med som Tina har ;)

Favoritplatser att vara på är fortfarande samma topp 3 som tidigare. 1. Brösten, 2. I famnen på mamma eller pappa, 3. Skötbordet. På bilden nedan ser ni hur Max och Pappa skulle se på Liverpools match i veckan men laget är ju i kraftig formsvacka så deras nyaste supporter somnade mitt i matchen!!!



Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0