Kampen om Colorado

Finns det någon mer än jag som minns den klassiska westernserien Kampen om Colorado? Det var en klassisk westernserie som hette Centennial i USA . Den sändes i Sverige 1978 och måste ha sänts i repris på TV3 eller nåt för ett par år sedan. Trots att jag bara var nio år när den sändes minns jag en hel del av serien som utspelades under ett helt århundrade.

I tv-serien syntes rätt många kända skådisar som Richard Chamberlain, Richard Crenna, Timothy Dalton och min tonårsförälskelse Barbara Carrera. Serien finns ju på DVD i USA och jag hoppas även den kommer i Sverige någon gång annars får jag väl beställa via nätet. Andra western-serier i samma kategori som jag gillar är ju Macahan, In to the West och Lonesome Dove. Jag tror förresten att jag är rätt ensam i min bekantskapskrets om att vara så här förtjust i filmer om cowboys och indianer :)


Kommentarer >>
Postat av: Johan

Nädu grabben, du har mig på din sida. Älskar westernfilmer ända sen morsan höll för ögonen på en när Clintan sköt för glatta livet i en spaghetti-western. Du glömde Deadwood, ingen klassiker men ny och bra! (som jag ju såg första avsnittet hos er..)

2008-01-29 @ 16:41:57
Postat av: Mattias

Bra att vi är två då! :) Fast Deadwood blev inte lika bra som jag trott eller så var det för att jag såg serien utan svensk text och ej förstod något förutom alla "fucking cocksuckers" :)

2008-01-30 @ 08:45:39
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Flugan

Gillar western jag med... såg en serie på svt som hette "Desperado" för många år sedan.. tyckte den var grymt bra då.

2008-01-30 @ 16:41:39
Postat av: Mattias

Desperado har jag nog inte hört talas om så den får jag kolla upp. Dock gillar jag mest western när det även är indianer med! :)

2008-02-01 @ 07:36:50
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0