Thai-längtan

Har suttit och kikat på våra foton från Thailand och läst i vår resedagbok nu på morgonen. Vi har pratat väldigt mycket om framtida resor de senaste veckorna. Det här med att resa med småbarn känns ju verkligen som en stor chansning ibland. Speciellt om man nu skulle ge sig på att åka till Thailand eller nåt. Att flyga 12 timmar med en skrikande Max skulle nog kunna få mig som är livrädd för höjder att testa fallskärmshoppning för första gången i mitt liv. Det finns ju förstås närmare alternativ att resa till som Turkiet och andra ställen. Det vore inte så dumt med en vecka med All-Inclusive hotell i värmen vid medelhavet heller. Fast åter igen är ju frågan hur det fungerar med Max. Dels tror jag ju inte Max är så sugen vid 1-2 års ålder att lägga sig med en paraplydrink Fanta och sola hela dagen och sen kan det ju också kännas väldigt jobbigt om han blir sjuk mm. Kanske ska man vänta tills han är 3-4 år och ändå har nåt slags nöje själv av resan men vi får se hur det blir.

Läste precis om hur Fru P skriver om deras resa med småbarn och det är ju precis de farhågorna man själv har haft om att resa med små barn även om vi ju bara har ett barn. O andra sidan vet jag ju att Tina följer någon blogg där en familj är i Thailand flera månader med en väldigt liten bebis och det går hur bra som helst. Jaja Tina och jag brukar ha beslutsångest om det mesta så varför inte om detta också :)  Sen är det ju förstås det här med pengarna!

En bild ska bort!!

image27

Kommentarer >>
Postat av: Johanna

Nja, jag rekommenderar inte att man åker till Thailand med småbarn om man inte vill ha onda blickar hela resan. Fick en skrikande 5-6-åring bakom mig på flyget vilket gjorde mina 14 timmar i flyget blev förfärliga. Det är varken roligt för barnen eller mig att färdas på ett sådant sätt ;).

2008-02-02 @ 08:33:20
URL: http://romanov.blogg.se
Postat av: Johan

Vi åker till Kanarieöarna i påsk. Ska bli sååå skönt även om just flygresan är lite oroväckande. Det tar sex timmar och Kajsa har en hel del spring i benen nu om man säger så. Hon fick ju fara till Tyskland med mellanlandning i Holland som 7-månaders och det gick kanonbra. Är nog värre när det har energi o är nyfiken på allt och alla. Men tänk när man väl är framme: Sol, pool och lek. Istället för blåst, regn och förkylning.

2008-02-02 @ 10:04:09
Postat av: roffe

Senaste gången jag åkte till Thailand hade ett svenskt par med sig sin 8 månader son. Det var världens härligaste unge som bara grina lite lätt vid lyft och landning. Annars var har lugnet själv under resten av resan. Alla på planet blev lite skeptisk när dom såg att detta par kom med sin lilla bäbies in på planet och genast börja alla grymta om att nu blir det nog liv i luckan hela resan...men ungen visade motsatsen.

Hoppas ni kan få Max att var så...

Angående bilderna så är bilden längtst ner till vänster FEL FEL FEL...Liverpool är förstås alltid fel :)

2008-02-02 @ 10:10:15
URL: http://dtmaerd.blogspot.com
Postat av: annica

Hej! Har under några månader följt din sambo Tinas blogg och har under senaste tiden följt din med, hoppas det är okej!
Läste nyss om eran längtan till att resa med barn,vi åkte första gången med Tindra är hon var 1 år till Thailand,vi åker ner en tredje gång nu den 25 Feb och blir borta 4 veckor! Allt har gått jättebra där nere med henne,även flygningen.Grinade ingenting under resan på flyget.Har åkt med Thai så vi slipper byta och krångla.Att vänta tills barnet kanske är 3-4 år kan ibland vara värre på planet då dom kanske inte vill sitta still alls. Tror ni ska känna efter själva hur ni vill göra,alla barnär olika..och som sagt v åker ner ör tredje gången nu och det har alldrig vart några problem där nere.

2008-02-02 @ 10:53:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Fru P

Ja alltså en flygresa på 13 timmar får mig att få kalla kårar längst m hela ryggraden. Blir lätt yr o får blodsmak i munnen. Skulle aldrig i hela mitt liv utsätta mig för det med de små liv jag har... men men ni är inte jag :-) Tack o lov.

Ett barn är ju två barn mindre än tre barn. Rätt stor skillnad... eller...? Beror nog på barnet, dess dagsform o på hur aktivt det är.

Har kusiner som bott utomlands o rest runt som tokar när de varit mammalediga utan några som helst problem. Men helt ärligt, hur jobbigt kan det vara med bebisar? Tror nog att 1,5 - 3 år är den största riskgruppen när det handlar om JOBBIGA FLYGRESOR.

I wish you the best of luck. Det kommer säkert gå galant :-)

2008-02-02 @ 20:25:08
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Mattias

Ja nu har vi ju ingen resa bokad någonstans men man drömmer ju lite ibland och funderar just om man ska åka nåt innan Max fyller två eller ej. Vi får se hur det blir. När han blir 7-8 törs man kanske åka till Thailand alla fall :)

Annica/
Självklart är det ok att följa bloggen och om vi nu ska åka till Thailand med barn så småningom nån gång så känns det självklart med direktflyg med Thai precis som ni valt.

2008-02-03 @ 12:46:24
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: nathers

nej usch och åka med liten krabat sådär långt :-o
gillar idén med "en bild ska bort", skrattade till lite för mig själv, stämmer så bra!

2008-02-05 @ 17:54:57
URL: http://nathalieniemela.blog.com/
Postat av: Mattias

Hej Nathers! Kul att du kikade in också! Kan verkligen tänka mig att du inte gillar tanken på att resa med småbarn då du är lite rädd för dem :)

2008-02-06 @ 08:15:02
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0