Storstryk

Morgonens rinkbandy i Läkerol Arena mellan oss på Tillväxtenheten i Sandviken mot Gävle Kommun slutade med klar förlust för oss. Det blev väl 5-15 eller nåt men till vårt försvar ska sägas att vi saknade målvakt och fick ställa en utespelare i målet utan skydd mm. vilket ju inte blev nån höjdare. De var bara fem utespelare och vi sex st så det blev en jobbig timme minst sagt. Jag måste säga att det är märkligt att så många människor som sportar helt saknar självinsikt! Några av gubbarna i mitt lag är helt odugliga och ändå försöker de gång på gång ta bollen och dribbla igenom fem stycken på egen hand!!!! Att de sen också har mage att gnälla på andra spelare och helt saknar självkritik gör mig djävligt irriterad!

Om jag är oduglig på en idrott så försöker jag anpassa mitt spel därefter och framförallt skulle jag aldrig åka omkring och tappa bollar och slå felpass för att sen ha mage att gnälla på andra efter detta *suck* Dessutom är flera av dem "måltaja" också så jag funderade om 45-55 åringarna förpassats tillbaka till barndomen? Nog för att jag kan vara en kille som dribblar en del inom både rinkbandy och innebandy men det roligaste är ju ändå om man kan få igång lite spel!! I Mars ska vi arrangera en cup hemma i ishallen vid Jernvallen och möta andra kommuners lag och vi lär inte ta många poäng där gissar men men kul att spela är det ju alla fall! Slutsågat för idag! :)

Även om matchen blev lite trist när så många uteblev så var det förstås roligt att glida in i Läkerolen för första gången. Det var en åskådare där och jag kan berätta för Pelle att det inte var någon agent :)

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0