Sportsurr

Brynäsförlust
Ny förlust för Brynäs och det blev väl ingen succe med juniormålvakten som fick chansen MEN ändå helt rätt att testa tycker jag. Med tanke på de andra målvakternas form hade det kanske inte slutat annorlunda heller. Enligt Persson som numera är en inventarie i Läkerolen så började Brynäs ju bra och förlusten kändes onödig. Fast det var ju mot Frölunda och då är det nästan givet på förhand hur matchen ska sluta. Fyfan vad trist det känns nu med Brynäs. Antingen blir det en superjobbig kvalserie där det nog blir väldigt tufft att hålla sig kvar eller så hamnar man i ingenmanslandet och får avsluta säsongen tidigt. Inte för att det hade gjort nån större skillnad att hamna 8:a och åka ut i fyra raka mot HV71 men det hade givit klubben lite pengar alla fall.

Liverpoolvinst
Ingen höjdarmatch av Liverpool hemma mot Middlesborough. Vi Liverpoolfans får tacka F Torres och det bedrövliga motståndarförsvaret för segern. Babel fick chansen från start igen men tar tyvärr inte de chanser han får tycker jag. Väldigt blek trots sin enorma snabbhet och sen fortsätter Rafa att spela Kuyt som yttermittfältare till höger vilket jag inte direkt är stormförtjust i men men han sliter ju enormt alla fall.

NHL
Inget nytt ännu om M Sundins eventuella flytt. Jag vill så gärna se honom i ett annat lag i detta slutspel men vi får se om det händer något innan deadline. För övrigt när det gäller NHL så är programmet "Hockey Night" på Canal + väldigt sevärt. Jag brukar spela in hela kvällen och sen om det inte är en höjdarmatch så tittar jag på paussnacket som alltid håller hög kvalitet när Niklas Holmgren håller i trådarna.

Aftonbladet
I Fredagens Sportbladet ägnade de sportbilagans två första helsidor åt att Hammarby under sitt träningsläger befann sig på samma krog där Paris Hilton firade sin födelsedag. De hade även en liten kolum på sidan där de frågade en psykolog om ...jag citerar " finns det några sportsliga fördelar för Hammarby att åka till USA och festa med Paris Hilton?" slut citat. Pulitzer-priset nästa till den sportjournalisten!! För övrigt är det trist att så fort jag ska skriva något om sport så har Ekwall tänkt samma tankar i sin blogg :)

Skidor i Falun
Skönt att se Anders Södergren ÄNTLIGEN göra ett rejält försök att rycka även om det inte höll. De tidigare 10 säsongerna har han ständigt dragit och gjort små små ryck men när det inte gått vägen har han sparat krutet till spurten där han ändå ALLTID är chanslös. Bättre att försöka rejält som han gjorde nu tycker jag som inte stått på längdskidor sen 1984 eller nåt. Kul som fan med Anna Hansson som hamnar lite mycket i skymyndan pga Charlotte Kalla. Hansson är ju bara 20 år och roligt att Sverige nu alla fall har två yngre tjejer med i världstoppen. För övrigt kan man vara helt säker på att bisittaren Niklas Jonsson aldrig någonsin kommer våga yppa ett negativt ord om någon åkare i stafetten med tanke på hur han själv i en stafett gick in i den största väggen som funnits vid hemma-VM i Falun 1993.

Friidrott
Formen verkar ju vara på topp när det gäller våra höjdhoppare, Wissman och Sanna Kallur så det kan bli roligt med inomhus VM även om det inte är det mest prestigefyllda mästerskapet. När det gäller C Klüft så tycker jag Mats Olsson i Expressen kraftigt uppförstorar när han skriver en krönika om att hennes karriär kanske är över. Visst kan skador sätta stopp längre fram men hon tänker knappast avstå OS i Peking i Sommar om hon är hel kan jag ju lova.

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0