Slalom

Jag började egentligen inte åka slalom runt 1996 då vi på Lillsveds Idrottsfolkhögskola åkte till Hemsödahl i Norge för en 10-dagars skidlärarutbildning. En av de absolut roligaste resorna i mitt liv för övrigt. Ca 100 elever i åldrarna  20-30 år, kanonväder, bra skidåkning och party 9 kvällar i sträck! Efter detta har jag ju varit till Sälen några gånger men tyvärr alltför sällan. Även om jag inte är någon Ingmar Stenmark i backen så är det ju något speciellt med att vara i fjällen! Tyvärr tycker jag Sälens backar lite trista och det blir lite väl mycket åka lift där uppe och jag kan tänka mig att Åre eller framförallt Alperna blir något helt annat!

Jag har tjatat lite på min flickvän om att hon ska få prova åka lite slalom i framtiden och sen får vi se när Max är 3-4 om han gillar att vara i fjällen :)  Vi har ju en stuga i Malung som ligger fem mil ifrån Sälen men det blir ändå inte av att vi åker upp dit. Jag längtar nog lite mer efter att hyra en stor stuga i riktiga fjällen där man bor nära backen och kan ta en kall öl, sola, basta, spela spel på kvällarna mm. med några kompisar. Det är inte så väldigt många av mina kompisar som är stora slalomfantaster förutom Pelle Zürbriggen som ju kastar sig ut för vilken kol-svart backe som helst. Vi får se när nästa fjällresa blir. Vi pratade lite löst med Anders och Elisabeth om att åka till stugan i Malung med våra barn i Mars-April men vi kanske väljer att vänta ett år till vi får se.



Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0