Fem låtar ur mitt vuxna liv

Jag brukar ju läsa Pangbrudens blogg och hon skrev ju om fem låtar som betytt mycket för henne i sitt liv. Tänkte att jag också skulle nämna fem låtar som jag alla fall har särskilda minnen till från 90-talet och framåt. Svårt som fan då jag dels har så dåligt minne och så får det ju bli lite slumpen vilka låtar som jag kommer på just nu. Jag återkommer längre fram med särskilda låtar jag har minnen till från barndomen och tonåren.

Time to say goodbye - Andrea Borcelli Feat. Sarah Brightman
Jag har alltid tyckt att den här låten är otroligt fin men efter att vi spelade den på pappas begravning för fem år sen så känns det ju ibland väldigt jobbigt att höra den förstås. Jobbiga minnen helt enkelt men en väldigt fin låt.



Angels - Robbie Williams
En av mina favoritlåtar från förr. Robbie Williams är ju en grym artist och konserten på Ullevi 2 Juli, 2007 med Ubbe, Nisse och Lina var ju förstås en höjdare. Den här fantastiska konserten från Kneworth 2003 har jag ju också många minnen från då vi körde den mycket på Dvd på festerna hos Roffe för några år sen.



More & More - Captain Hollywood Project
En av alla Eurodiscolåtar vi i gamla innebandygänget i Storvik partade till under början av 90-talet. Vi var ett härligt gäng som varje lördag spelade matcher och efteråt hade fest med utgång på Princess. Kunde valt vilken som helst av ca 100 bra Eurodiscolåtar som t ex även denna.



Nothing Else Matters - Metallica
En av de bästa låtarna som gjorts och jag har väl egentligen många olika minnen till den. Ett av de senare roliga minnena är väl från April 2007 när Tina och jag hyrde ett eget Karaokee-rum i lyxshoppingcentret Siam Paragon i Bangkok. Vi sjöng bland annat då denna låt flera gånger och efter några öl kom jag nästan upp i James Hetfield-klass!



Det gör ont - Lena Philipson
Den här schlagerfinalen såg jag ihop med Jonny och Nisse minns jag och vi var hemma hos mig på "Promenaden" Sen har jag många minnen från alla våra partykvällar på Golden Hits i Stockholm där den här låten ju spelats ett antal gånger. Jag ser framför mig bjudar-Henke komma med en back öl eller en bricka med drinkar ut på dansgolvet och när han kör sina Travoltasteg som ingen annan eller Nisse köra sina speciella moves, Pelles stirrande blick, Jonnys stomatolleende, Bodares Iggesunds-discodanssteg med mera!



Oj oj vad låtar som inte fick plats nu. Alla låtar från sommarna på båten, VM-94, Gotlandsresorna, Lillsved 96-98 och artister som Lundell, Winnerbäck, No Doubt saknas men så kan det vara. Nu får mina kommentar-usla kompisar och andra bloggläsare gärna kommentera låtvalen eller lägga in egna listor!

Kommentarer >>
Postat av: Tina

Vilket roligt inlägg.. :-)
Vi får se om jag gör ett sånt jag också om jag orkar.

2008-02-28 @ 10:10:04
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Pangis

När man tänker till poppar dom upp låtarna som verkligen betyder något.. ibland räcker det inte med 5.. Metallica är allt rikitgt bra!!! Fin dag med liten Max önskar jag er!

2008-02-28 @ 15:43:14
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Johan

"Iggesunds-discodans-steg" Vad tusan är det..? ;-)

2008-02-29 @ 16:45:30
Postat av: Linda

Roligt o läsa!! Har dock svårare att bara välja ynka 5 låtar.. hmm... kommer bara mer o mer ju mer man tänker efter!

2008-02-29 @ 22:21:21
Postat av: Mattias

Johan/
Jag ska ta upp det nästa gång vi besöker Golden, när nu det nånsin blir av :)

Linda/
Efter jag gjort detta kom jag direkt på ca 10-20 låtar till som ville in på listan :)

2008-03-01 @ 11:29:34
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0