Förberedelser

Igår var vi in till Gävle på eftermiddagen då Tina skulle på en praktikplatsintervju hos Folksam. Vi hämtade även mitt nya pass, vår resebarnvagn som Barnens Hus hade fixat till lite och växlade pengar inför resan. Det toksnöade i Sandviken och ösregnade i Gävle igår. Snacka om att det ska bli skönt att åka ifrån det här mörka trista plaskiga vintervädret en vecka!!!

Nu har jag suttit här och knappat på datorn mellan kl 5-8 denna morgon och ska gå ner för att börja med Max frukost snart tänkte jag. Idag ska vi tvätta lite i den gemensamma lokalen här utanför eftersom vår ganska nya tvättmaskin har pajjat. Sen måste jag börja packa lite inför resan och så blir det en innebandyträning ikväll också.

Vi åker ju ner till Arlanda redan imorgon för att ta in på hotell där så vi slipper gå upp mitt i natten på Fredag. Max är fortfarande förkyld den stackaren och tänderna verkar inte ha kommit ut klart heller så hans humör är väl inte på topp men vi får hoppas han känner sig bättre när vi kommer till varmare klimat. Då slipper han ju bland annat de där hemska vinterkläderna som både han och hans pappa hatar att hålla på att strula med.

Jag känner mig inte speciellt orolig för flygplansresan för det blir som det blir. Det kommer säkert kännas som en lång resa men vi är ju alla fall tre st vuxna som kan turas om att underhålla Maxen vilket känns lyxigt. Dessutom är han inte lika sugen på att hela tiden träna på att gå så han kanske kommer finna sig i att sitta i våra knän och busa en hel del.

Det var längesen jag kände en sån här längtan efter sol och värme så vi får hoppas att vädret blir bra på Lanzarote. Enligt min gamla kompis Millan som bor i Puerto del Carmen dit vi ska så är det lite blandat väder just nu. Mulet ibland och fint väder ibland men enligt vädersajter ska det bli ca 23-24 grader och mest soligt på dagarna framöver.

Tror inte jag kommer lägga ned nå mer tid på att blogga inför resan så jag återkommer väl när vi kommer hem om det nu inte blir spöregn och jag hamnar på nåt internetcafé där nere. Vi kommer hem den 12:e precis två dagar innan Max firar sin ettårsdag!

Ha det så bra här hemma i vinterplasket ni andra!


Här ska jag snart ta en kall öl på balkongen

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Jaq ja fresta oss bara:-) När jag var lå Lanzarote ösregnade det i 5 dagar av 7!! Suck men sån otur ska väl inte ni ha. Hoppas Tinas intervju gick bra! Och ni glöm inte nässpray till Maxen nu när han ska flyga med förkylning.. (Hör här på supermorsan:-)

2008-12-03 @ 08:22:39
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

HELT LJUVLIGT!!!



Ja, jag hinner nog inte få förrän ni åker så jag hoppas du får se en lycklig Nina på bloggen när ni återkommer med knytet Milo i famnen....



Ha en underbar resa nu!! NJUT AV ÖLEN...

2008-12-03 @ 09:06:48
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: jama

Mäh!! Visste du hur gääääärna jag vill åka o hur mkt jag trånar efter en resa eller?????!!!!!



Sist var Spanien oktober 2003. Så det är på tiden, eller hur? 2 ungar senare liksom.



Ja flygresan blir som det blir. Tror inte man ska oroa sig för mkt - barn har ju tendens att känna av det. Och fy tusan va mysigt o åka iväg sådär.



Nåja, jag får drömma lite till...o spara mina slantar bättre ;)



Ha en kanonbra vecka!

2008-12-03 @ 09:16:23
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Janne

Ha en skön semester med familjen Matte och stek dig inte för mycket ;)

2008-12-03 @ 09:18:55
URL: http://janne73.blogspot.com/
Postat av: Johan

Njut nu och gå in på VL vid tillfälle....

2008-12-03 @ 09:46:30
Postat av: Malla

Ha en underbar semester!



Pok



MallahanågotätbarttillMaxihanbagagetbralla

2008-12-03 @ 10:12:10
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Linda

Ha det så underbart nu! Jag håller tummarna för finväder där nere :D Kram!!

2008-12-03 @ 11:37:18
Postat av: Nathers

Åhå! Jag är så avundsjuk! Ni får ha en kanonresa :D

2008-12-03 @ 13:05:34
Postat av: Honung

Jag hoppas att ni och får en alldeles ljuvlig semester och att vädret blir som det ska vara. Njut riktigt mycket! Kram till er alla!

2008-12-03 @ 15:26:07
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Pumba

En härlig semester önskar P & AL från ett regnigt Sthlm!

2008-12-03 @ 21:11:57
Postat av: Fru P

Åhhhhhh. Hoppas ni får det LJUVLIGT!!!!!!!! Jag är grymt avundsjuk. Skulle kunna döda för att få lite sol o värme nu...



Stora kramar.

2008-12-08 @ 16:41:26
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mattias, ha det så otrrrrrrrrrrrrrrrroligt skönt! Skåla med mig lördag kväll kl 21.00 så gör jag det med dig...

2008-12-09 @ 20:17:06
Postat av: Anonym

Det va Frippo som vill skåla...

2008-12-10 @ 00:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0