Fåfänga

I Måndags tittade vi på ett roligt inspelat avsnitt av Boston Tea Party som handlade om fåfänga. Jag vet inte hur fåfäng jag är i jämförelse med andra killar men skulle tro att jag ligger runt medel. Jag bryr mig hyfsat om hur jag ser ut (vem gör inte det?), vilka kläder jag har och går ju inte gärna ut på stan nyvaken utan att ha kollat frillan. Däremot är jag inte en kille som noppar ögonbrun, kör med brun utan sol eller använder smink mm. Jag kommer nog inte heller någonsin göra någon skönhetsoperation även om tycker det är snyggt med vita tänder. Fast det kommer jag inte heller göra någonsin då jag har en porslinstand efter innebandyskada.

Just nu blir det något år där dyra klädesinköpen får prioriteras bort då en pappalön och studielån som småbarnsföräldrar i ett ganska nyinköpt radhus inte gör att det vore så smart att köpa massa märkeskläder.

I Boston Tea Party tog Filip och Fredrik också upp det här med ansning, rakning av diverse kroppsdelar. Det är väl delvis en generationsfråga men jag vet ju vad jag föredrar alla fall.

Jag tycker att det är viktigt för ett förhållande att man inte slutar bry sig helt om sitt eget utseende som tyvärr många gör. Man behöver självklart inte styla sig inför varandra hela tiden i vardagen men inte heller lufsa ner sig helt. Jag vet inte om det har med fåfänga att göra men jag är nog en duschoman som alltid duschar minst en gång om dagen eftersom det är skönt, jag vill känna mig fräsch. Dessutom har jag ett tjockt hår som gud glömde som det räcker med att man kliar sig i så ser det ut som ett svintofågelbo vilket gör att det blir någon extra dusch för hårets skull ibland när man ska ut på nåt.

Hur fåfänga är ni andra?


Kommentarer >>
Postat av: DD

Fåfäng är jag inte alls. Jag kan gå ut och handla iklädd träningsoverall, osminkad och okammad och det stör mig inte alls. Jag tänker inte skönhetsoperera mig heller och när jag får gråa hår så ska dom få växa fritt. Det är vackert tycker jag. Ett par extra kilo runt midjan är inget som stör mig heller, varken på mig själv eller på andra.





2008-12-17 @ 11:21:45
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Sanna

svar: Vad roligt =) Jag går IP där nu.

2008-12-17 @ 11:22:56
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: pangis

Tja.. när man är en Pangbrud går man omkring med keps och kängor på helgerna och ständigt har man vapenolja på fingrarna och krut under de korta naglarna.. så där går fåfängan bort.. Men arbetstid har jag gärna high hells och sminkar mig alltid samt är slav under parfym.. PLUS Det viktigaste av allt.. Jag är mycket noga med håret.. Hatar när det blir för tjockt och urvuxet.. Alla är vi nog lite fåfänga till mans,, eller kvinns:-)

2008-12-17 @ 12:59:10
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Mja, jag är inte alls lika mån om mitt utseende nu än för kanske 10 år sedan då jag ALDRIG kunde gå utanför dörren för att köpa mjölk en söndagseftermiddag osminkad eller i myskläder. Det är mer standard nu känns de som, he he! Men såklart, man månar om sig lite extra ibland för man mår ju bra utav det. Svårt det där o sätta in sig på skalan, men nån slusk har jag inte blivit än... tror jag ;)

2008-12-17 @ 22:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0