Bragdguldet mm.

Bragdguldet
Jonas Jacobsson fick alltså årets Bragdguld för sina OS guld i Paralympics och jag har inget negativt att säga om det valet. Jag kan ingenting om skytte och även om det är en liten sport så har jag ju förstått att den här killen är något utöver det vanliga. Jag gissar att min bloggkompis Pangbruden kan intyga detta!

Jerringpriset
Nu återstår ju vem som får Jerringpriset och där skulle jag gärna lägga min röst på Charlotte Kalla eller varför inte Henrik Zetterberg? Våra svenska hockeyspelare får alldeles för lite cred för det de gör borta i NHL kan jag känna och kan Magdalena Forsberg vinna fyra jerringpris för att hon är en glad tjej och det hon gjort inom lilla sporten skidskytte så borde man någon gång kunna prisa någon av våra stora hockeyspelare.

Fast självklart kommer Zäta inte att vinna Jerringpriset utan jag gissar att det kommer stå mellan Charlotte Kalla och Zlatan. Den sistnämnda är förstås också en värdig segrare efter det han presterade i Inter men personligen ser jag hellre att Charlotte Kalla vinner då Tour de Ski-veckan var en höjdpunkt för mig och många andra svenskar i en klassisk svensk gren där vi längtat så mycket efter en bra svensk skidtjej! Zlatans uppblåsta ego kan dessutom må bra av att inte vinna alla priser som finns!

Premier League
Helt underbart att se Arsenal lite turligt vinna mot Chelsea vilket ju gav Liverpool ett ypperligt läge att rycka lite i tabelltoppen IGEN! Ännu en gång lyckades sen Liverpool trots enormt spelövertag inte vinna hemma på Anfield mot ett dåligt bortalag som West Ham. Saknaden efter skadade  Fernando Torres är enorm och speciellt när dyre nyförvärvet Robbie Keane fortsätter att underprestera! Jag har tidigare trott att Chelsea tar hem ligan men med tanke på spelschemat framöver känns det tyvärr som att Man United kan ta hem det ännu en gång. Urrrk!!!

NHL
I NHL får man slåss utan handskar i flera minuter med en två minuters utvisning som följd men säger man något dumt om en ex-flickvän som Sean Avery gjorde så blir han avstängd på obestämd tid! Que???

Guldbollen till Ronaldo
Ett helt ok beslut enligt mig även om jag just nu tycker Messi är den främste. Tidningen Offside röstade för Sveriges del på fem spelare och hade INTE med Messi på den listan! Den tidningen som jag aktar så högt men där hade de hjärnsläpp! Roligt med två Liverpoolare på topp 10 listan alla fall!

Domare utan känsla
En bra domare är enligt mig någon som inte har viljan att synas och har en känsla för spelet. Jag håller helt med Niklas Wikegård om att det är ett skämt när Frölundas Patrik Blomdahl anfaller Andreas Jämtin och domaren väljer att ge båda matchstraff som vanligt! Vad fan ska Jämtin göra där? Låta Blomdahl som slängde handskarna slå honom blodig?

Nästa uppmärksammade exempel är ju förstås idiot-domaren som visade ut spelaren som satte krokben på åskådaren som rusade in på planen. Ja, jag vet att domarbasen Bosse Karlsson tycker domaren gjorde rätt eftersom spelare enligt regeln ska visas ut om man brukar kraftigt våld mot annan spelare, publik eller matchvärd. En domare med lite känsla hade förstås inte tolkat ett krokben på en idiot som löper in på planen som våldsamt! För övrigt borde regeln ändras så att spelare får tackla omkull inspringande idioter hur våldsamt de vill för åskådarna har inget på planen att göra!



Kommentarer >>
Postat av: pangis

Jajamensan det kan jag intyga.. Han spöar de flesta även ickehandikappade i världen och det gör han med sämre föutsättnignar, tex har han sämre balans.. Bragdguldet skulle han kunnat fått för många år sen.. Så inom skyttesporten är glädejn stor.. Kolal vår hemsida www.opssk.se En klubbkompis skrev i ren glädje:-) F.ö är skytte ingen liten sport, tvätom så är den Sveriges 4 (eller 5) största sport vad gäller antalet utövare. Dock märks sporten inte så mycket publikt eller i media. Det du:-)

2008-12-03 @ 08:25:28
URL: http://www.panbruden.blogspot.com
Postat av: Pangis igen

Jag behöver väl knappast säga vem jag lägger min Jerringprisröst på :-)

2008-12-03 @ 08:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0