Liverpoolseger

Så djäkla underbart att Premier League har kört igång igen. Mitt Liverpool mötte Sunderland borta och tyvärr blev det som jag befarat en väldigt trist match där Liverpool inte presterade nåt bra spel alls. Fernando Torres var rätt osynlig men visade sin klass vid målet och räddade Liverpool med sitt mål i 82:a minuten.

Liverpool har ju några spelare med i OS och framförallt är det förstås Mascherano och Babel som saknas mycket. I våras spelade Liverpool bra med sitt 4-2-3-1 som kommentatorer fortfarande inte har fattat att de spelar för övrigt. Nu körde man det åter igen men just nu tycker jag inte Liverpool har spelare som passar perfekt för det systemet. Jag saknar speed och kreativtet på kanterna och är väldigt tveksam till att en hutlöst dyr G Barry från Aston Villa skulle vara den lösningen. Nyförvärven Dossena och R Keane gjorde väl ingen Liverpoolare särskilt glad denna match men förhoppningsvis kan de visa lite mer framöver.

Härligt med mål från Johan Elmander i debuten också!!!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0