Huliganer

Jag blir ju så less när jag får se tv-bilderna från fotbollsderbyt AIK-Hammarby där idioter bland publiken slåss med oskyldiga matchvärdar eller skjuter fyrverkeripjäser mot spelarna. Jag kan inte förstå att det fortfarande inte kommit någon lag där man kan straffa de skyldiga hårdare men år 2009 ska det minsann finnas en sån lag säger Justitieministern!

Själv får jag bara primitiva känslor och önskar att matchvärdarna/poliserna som försöker hålla undan bråkstakarna fick använda El-pistoler eller nåt på dessa djävla huliganer som förstör så mycket för många andra. En el-pistol gör bevisligen riktigt ont kan man tänka sig när man ser detta klippet >>

Apropå fotboll så möter Liverpool ikväll belgiska Standard Liege hemma på Anfield i Champions League kvalet. I första mötet slutade matchen 0-0 och nu hoppas jag verkligen Liverpool fixar detta på hemmaplan. Matchen sänds på Viasat Sport 2 ikväll och som av en händelse råkade jag beställa hem Viasat Sportpaketet igår så det blir en härlig fotbollskväll!

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0