Valborg

En jobbig natt pga händelser jag inte vill skriva om i bloggen. Idag är det valborgmässoafton då och nu har även Tina blivit förkyld inte helt oväntat. Jag känner mig alla fall lite lite piggare idag så att jag kan pyssla om min sambo och son lite bättre. Jobbigt för Max när han är så "rosslig" och man hör ju att han har lite svårt med andningen då det väser och piper  när han andas. Hans hosta verkar nästan sämre idag så det blir väl några till sådana här dagar gissar jag.

Tänker jag tillbaka på Sista April-dagar jag firat tidigare i livet blir mina starkaste minnen mest att man väldigt ofta laddat för att ha en första grillfest eller nåt men sen har snudd på fryst ihjäl eftersom det nästan alltid är dåligt väder just den här dagen. I ungdomens år var man ju ofta till någon kase och höll förstås på med smällare hela dagen. Det var mycket krig också där man sköt raketer på varann och skojade genom att lägga "storkina" i påstlådor hos folk mm. Jag har några år på mig att fundera hur jag ska få Max att förstå sen i tonåren att sånt beteende inte är ok.

Vi var ju bjudna till Tinas kompisar i Gävle ikväll men nu blir det förstås bara en hemmakväll för oss. Vår fixlista får vänta några dagar helt enkelt och just att missa festligheterna på Valborg gör mig inget speciellt. När det gäller Sista April så innebär den här dagen tyvärr att många ungdomar kommer att fara illa genom fylla, raketer och misshandel. Sen tycker jag som hundälskare väldigt synd om alla vovvar som kommer ha panik detta dygn.

Kommentarer >>
Postat av: Tina

Ja vi får snörvla ikapp härhemma ikväll istället du och jag och Max. Kanske lite god mat och gotta?? :-)

2008-04-30 @ 12:38:22
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: pangis

Jag skulle ringa BVC eller sjukvårdsupplysningen om han är så rosslig och har det lite tungt med andningen. Det kanske finns någon hostmedicin elelr något han är ju så liten.. Krya på er och trevlig helg iallafall.

2008-04-30 @ 14:30:31
Postat av: Mattias

Pangis/
Ja vi gjorde det igår faktiskt men nu på dagen verkar han lite bättre annars får vi nog ringa igen imorgon eftersom det där med andningen känns lite oroligt. Trevlig helg du också!

2008-04-30 @ 15:40:23
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0