Sportsurr

Inför Ishockey VM
Det känns som om det kommer bli en lång natt för mig nu när jag blivit grisförkyld men vad lämpligt att TV6 sänder ishockeymatchen USA-Sverige kl 01! Tyvärr är ju inte Bäckström med men man får väl njuta av kedjan med Karl Fabricius och Micke Holmqvist eller nåt *suck* Bra att Bengt-Åke tog med Marcus Nilsson även om denne varit inlåst i Keegans frysbox i vinter. Tre Kronor kan behöva någon elak djävel där borta på små rinkar och nu går man bara o hoppas att Nylander ännu en gång mot sin frus och klubblednings vilja ska ansluta till VM-truppen! För övrigt minns jag för många år sen hur man alltid svor över när Kenny Jönsson tackade nej till landslaget. Numera känns han som spelaren som alltid ställer upp och Kim Johnson är den nye gamle Kenny Jönsson.

Näste tröja att hängas upp i taket i Detroits hemmaarena måste bli Håkan Anderssons!

Superb panel i Sportsöndag idag med Simon Bank, Henrik Rydström, Patrick Walker och Pelle Blomh. Given inspelning på det!

Premier League
Efter Chelseas 2-1 seger så lever spänningen i ligan fortfarande men jag tror ändå att Man United tar hem det. Som vanligt denna säsong innehöll matchen omdiskutabla domslut och det kan fan inte vara lätt att vara domare. Enögdheten har dessutom inga gränser hos tränarna så enligt Sir Alex, Wenger och Benitez skulle deras lag haft minst 10 poäng till om de inte haft så många domslut mot sig. Sir Alex och de andra tar aldrig någonsin upp alla billiga straffar de fått med sig mot de sämre lagen på hemmaplan tidigare.

Jens Fjällström klar för TV4 i sommarens EM. Därmed är sommarens bästa värvning gjord redan! Kan de även få med Hasse Backe och utnyttja Jesper Huusfeldt, Jidhe med flera så kan det bli många trevliga timmar framför tv:n. Speciellt för oss som inte har lyxen att följa det hela på plats som vissa polare ska göra. AVIS var ordet!

Fotbolls VM 1982
I så många år har jag suktat efter VM-krönikan från detta fantastiska fotbolls-VM och tack vare trevliga människor på Lundellforumet har jag snart krönikan på DVD i en postlåda nära mig! Se klippet nedan och njut!



Kommentarer >>
Postat av: F the ripper

Härliga minnen, det där! DVDn kommer i veckan, har haft lite "tjockt" med annat, men hav lite tålamod... ;)

2008-04-28 @ 23:04:33
Postat av: Mattias

Ingen brådska för min skull det är lugnt! :)

2008-04-29 @ 09:41:30
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Janne

Hej!
Är intresserad av en kopia av VM krönikan från 1982
Har sökt som en dåre efter den
Går det att ordna vore jag lycklig.
Hör av dig
/Janne

2008-05-05 @ 22:44:36
URL: http://mrgundez.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0