Pappakväll med Max

Ikväll har jag och Max varit själv några timmar på kvällen då mamma Tina har varit på kryddparty hos en kompis. Hon är verkligen värd att få komma ut och göra lite roliga saker utan att ha mig och Maxen i släptåg så jag försöker uppmuntra henne till mer sånt. Dessutom är det ju nyttigt för oss killar att vara hemma lite längre stunder ensamma med bebisen och få se hur det är att vara hemma i början som mammorna är. Lite mysigt också att ha en grabbkväll där man inte kan fly med honom till mammas bröst så fort det kör ihop sig *ler*

Vi började med att leka lite i 30-40 minuter. Mycket sånger och dans blev det och Max skrattar ju så han kiknar ibland när vi dansar. Provade sjunga lite Uffe Lundell för honom också men han har inte förstått Uffes storhet ännu tyvärr. Efter leken så ville jag förstås visa Max hur Liverpool vann mot Arsenal igår. Tyvärr var det så spännande för Max så han slöt ögonen och råkade somna i min famn där en halvtimme. Mysfaktor 100!!! Jag kikade på slutskedet av matchen igen och rös av stämningen på Anfield. Helt sjukt bedrövligt att jag ännu inte varit i Liverpool men om något år då ska jag åka!!!

Efter sovstunden var det dags för lite lek, blöjbyte och klädbyte till pyjamas. Sen hade Tina fixat lite "mat" på flaska men denna gången var Max inte lika sugen på det som tidigare så han fick nöja sig med en viktväktarportion. Efter maten blev det ytterliggare lite lek, kikade lite på hockey och försökte få honom att sova lite igen men det ville han inte riktigt trots tröttheten. Sen kom Tina hem vid 20-tiden och Max surläpp förvandlades till ett stort leende. Imorgon ska Tina och Max till BVC. Spännande att få höra vad han väger nu när det var ett tag sen. Han närmar sig ju 10-kilosklubben men är inte där riktigt än.

Nu har Tina och Max lagt sig och själv funderar jag på vad jag ska äta i dessa urtrista "nyttighets-tider". En jobbig hungrig dag har det varit då jag fått avböja att följa med Persson till McDonken och även tackat nej till wienerbröd + en påse kanelbullar med sånt där grönt i på jobbet *snyft*. Det får bli lite kiwi och en hårdmacka nu och så ska jag se slutet på den tyvärr ganska ointressanta hockeyfinalen! Sen hoppas jag Max sover lite bättre inatt än tidigare kvällar denna veckan men risken är stor att det gnölas och vaknas väldigt ofta så länge han är förkyld. Värst för Tina förstås som sköter nätterna nu när jag jobbar men som jag skrivit tidigare har vi ändå säkerligen haft det rätt bra med nattsömnen mot för många andra småbarnsföräldrar.

image117

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Mysigt o ha Max lite för sig själv med, grabbkväll delight ;)

2008-04-09 @ 21:41:28
Postat av: Anonym

Rolig sak... kryddparty... Allting är relativt...=) Jojo, jag förstår tanken.

Du kollade väl 20.45? Det blir United - Pool i final, så är det bara. Nervös redan.

2008-04-09 @ 23:23:33
Postat av: Mattias

Ja själva kryddorna kanske inte var det roligaste i detta fall. Nä jag kollade bara korta glimtar för jag tyckte United-Roma kändes ointressant eftersom den redan var stängd i mina ögon. Ja chansen finns att det kommer bli århundradets match den 21 Maj i Moskva!!

2008-04-10 @ 07:43:57
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Pangbruden

Maxbilder gör mig alltid på bra humör.. Den killen är så go och söt att ni anar inte:-) Riktiga gosekinder ha han minsann:-) Kryddparty ... glöömer aldrig när jag var på ett sånt.. hahahahha ska skriva en blogg om det någon gång..

2008-04-10 @ 10:04:22
URL: http://www.pangbruden.blospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0