Grillhelg?

Snart är det dags att avsluta arbetsveckan med ett friskvårdspass innebandy och sen lite skön ledighet! I helgen hoppas jag på fint väder så att vi kan vara utomhus och greja lite. Jag har lånat en mindre motordriven såg som man kan klippa buskar och träd med så nu ska jag göra ett försök att klippa ned och flytta våra två stora vinbärsbuskar. De buskarna är placerade mitt på vår lilla gräsplätt där man förstås vill kunna spela fotboll, hoppa studsmatta mm. i framtiden.

Annat som står på fixlistan i helgen är att byta till sommardäck vilket alltid känns drygt innan men jag orkar inte leja bort det heller. Vi ska även olja in våra två altaner och ta fram utemöbler och vem vet det kanske blir årets första grillning på Söndag. Vår favoriträtt bland grillrätter är nog Fläskfilé med potatiscrocketter och grönpepparsås.

Vad gillar ni andra för grillat? Ge oss tips!!!
(OBS! Tipsen behöver ej innehålla vitlök eller fisk!)



Kommentarer >>
Postat av: Mia

Hej hopp!
Nu ska du få ett tips som kommer att göra dig till SÅSKUNG i sommar......
ANvänd dom smaksatta CremeFraicherna TILLSAMMANS med dom bredbara ostarna och smält ihop såna som passar..... så dom blir varma. Sen "hottar du upp" dom efter smaklökarna.....
Bra och LÄTT va?!?!
Lycka till!

M i Gävle

2008-04-18 @ 13:54:33
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Frippo

Vad sägs om Lax med vitlökssås...? =)

Bytte däck igår. Fan va jobbigt det är att bära i och ur bagageluckan... Trevlig helg!

2008-04-18 @ 14:12:24
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: pangis

Tro det elelr ej.. men en jätegod sås till grilalt som en kompis till mig alltid gör är att blanda ut gräddfil med lite (eller efter smak) koncentrerad apelsinjuice.. Perfekt till starkt grillad mat. Try it!

Jag brukar skiva potatis och lägga i foliepaket tillsammans med färsk rosmarin, en klick smör och lite balsamico.. jättegott!!!!!

Trevlig helg

2008-04-18 @ 15:38:01
URL: http://www.pangbruden.blgspot.com
Postat av: DD

jag tycker att marinerad hel benfri kotlett är supergott och så serverar jag detta med en krispig varm sallad med massor med grönsaker och kokt färskpotatis i mindre bitar iblandat. Med en vinegrätt som smälter ihop den varma potatisen med dom kalla krispiga grönsakerna. Mums. Bara lite gott vitt bröd till. Ingen sås alls.

Jadu, bloggflytten var nog inte så enklet och smidig som alla trott. Men det går sakta men säkert.

2008-04-18 @ 22:28:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se
Postat av: Johan

Hemmabankade burgare är en favorit. Med en ostskiva på. Mums!

2008-04-19 @ 15:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0